ט' באב
נובמבר 17th, 2013
admin
ט' באב
קריאת מגילת איכה – מרכז מיכאל
ביום רביעי 26/7/23 בשעה 21:00
בזום – לחצו כאן להתחברות
בהיסטוריה היהודית יום זה מוכר כיום של אבל וחורבן . תחילתו המוכרת של החורבן בזמן חורבן בית המקדש הראשון והשני
פחות מוכר שבאותו היום, הרבה שנים קודם, חוזרים המרגלים שנשלחו לרגל את הארץ ומוציאים דיבת הארץ ומשלבים שקר בתוך אמת וגורמים לעם לבכות בכייה של סתם. באותו מעמד אומר הבורא למשה, בכיתם סתם אבל זה יהפוך בכייה לדורות, תבכו באמת.
עוד פחות מוכר שסיפור מלחמת יעקב במלאך כל הלילה קשורה לט' באב
איך זה קשור?
בגוף האדם 365 גידים כנגד 365 ימים בשנה, גיד אחד ליום.
ספר הזהר מסביר שהמלאך שנילחם ביעקב נגע בכף ירכו כלומר בגיד הנשה, שקשור ליום ט' באב.
מה המשמעות הנובעת מכך?
המלאך שנילחם ביעקב היה מלאך מצד הטומאה, מלאך המוות.
ברגע הנגיעה בכף הירך הוא החדיר אנרגיה שלילית שגרמה חולשה ליעקב, לחולשה זו השלכות עד זמננו.
הסיבה שהמלאך נוגע בגיד הנשה ולא במקום אחר קשורה לעובדה שגיד זה תחת שליטה של השלילי ובהקשר לימות השנה ט' באב גם מושפע מהכוח של מלאך המוות, כוח של חורבן ושנאת חינם ולכן יום זה היה מועד לפורענות.
ברובד אחר, יש אמירה " זה מול זה ברא אלהי"ם ", כלומר היכן שיש כוח מסוים קיים גם כוח הופכי בקוטביות.
ט' באב הוא יום של ה"נחש" וגם יום של המשיח.
נחש בגימטריה 358 וגם משיח 358.
הצופן " משיח " הנו בעל משמעויות רבות, משיח = גילוי אור גדול. משיח רוכב על חמור לבן כלומר אור המשיח שולט על מודעות חומר ( חמור אותיות חומר).
כלומר ביום ט' באב יש כוח מאד חיובי שלצערנו עוד לא נימצא בגילוי כי אם בהסתר.
בצופן של מגילת איכה והתענית של ט' באב ניתן להתחבר לפנימיות ולאור משיח, זו היא מטרתנו.
ביום ט' באב לא אוכלים ולא שותים, לא מתבסמים, לא נועלים נעלי עור, לא מתרחצים ולא מקיימים יחסים.
פעולות אלו מצמצמות את הרצון לקבל לעצמו ומגינות עלינו מהכוח השלילי החיצוני ולכן הצום ביום זה חשוב במיוחד והוא נמשך קצת יותר מ 24 שעות, מערב עד ערב הבא.
האבלות זכר לחורבן בית המקדש היא למעשה הזדמנות להיזכר בסיבה שגרמה לחורבן , שנאת חינם!
הדרך להתחבר לאור המשיח קיימת בצופן בתוך מגילת איכה.
הדרך לבניית בית מקדש פרטי או כללי עוברת דרך אהבת חינם