מדיטציה בקבלה – מדיטציה קבלית – הסבר
מדיטציה מודרכת בהמשך הדף
בספרי הקבלה נקראת המדיטציה התבוננות או כוונה. איכות הכוונה משנה את התוצאות ולכן דרושה התבוננות כנה ואמתית. עלינו לראות ולבחון מאין מגיעות המחשבות בתוכנו. האם ממקום אנוכי או לא
על מנת ללמוד מה משמעות המחשבות המגיעות מהמקום הנכון וכיצד להגיע אליהם כדאי ללמוד את הספר "חובות הלבבות " של רבנו בחיי. הספר בעל משמעות רוחנית כה עצומה שרבי יצחק לורייא המליץ לתלמידיו ללמוד בספר זה כל יום
טכניקות המדיטציה הקבלית עוסקות בשמות רבים, ובצירופי שמות כגון שם מ"ב הוא ה"אנא בכוח", שם ע"ב ועוד
בספר הזוהר כתוב
"ומשום זה מי שעוסק בתורה, כאילו עוסק בשם הקדוש. והנה למדנו שהתורה כולה, היא שם קדוש עליון אחד, ומשום שהיא שם קדוש, היא מתחילה ב-ב' שהיא כלל השם הקדוש , דהיינו ג' ווין שבסוד ויסע ויבא ויט, שהם ג' קוין דזעיר-אנפין, שהם ג' קשרים המשפיעים על האמונה, שהיא המלכות." זוהר הסולם פרשת שמיני סעיף ז
ביאור הדברים: הרב אשלג מסביר שכלל השם בה' הידיעה הוא שם ע"ב, המשפיע שפע למלכות
הרמ"ק, הוא רבי משה קורדובירו מהמאה ה- 16, בספרו "שיעור קומה" מכנה את 72 השמות בשם "גשרים" וכן נמצא לכך מקור בספר הזוהר
מה פירוש "גשרים"? עונים בספר הזוהר- שאין שם כוח של צמצום, כלומר אין שם שום כוח עוצר או מעכב על אותם הגשרים כלומר השפע זורם דרכם ללא חסימה, כדוגמת הנחל או הנהר הזורמים תחת הגשר באופן תמידי ללא חסימה- שזה מעיד על אחת ממדרגות המציאות הקיימות בגשר
כתוב בספר הזוהר שמדובר באור של חסד הזורם כל הזמן מהעולם העליון לעולם שלנו באמצעות 72 השמות. אור זה נקרא בקבלה אור חסדים ולכן לא במקרה גימטרייא של חסד היא 72
שם ע"ב ידוע בקבלה כשם בו משה רבנו בקע את ים סוף, סיפור יציאת מצרים ושלושת הפסוקים מופיע בתורה בספר שמות פרק י"ד בפסוקים 19,20,21 ובהם כלול הצופן של 72 השמות . בספר הזוהר עם פירוש הסולם פרשת בשלח עמוד נ' יש הסבר לשלושת הפסוקים וכיצד בונים את הטבלה של השמות
האם יש אפשרות ששמות קדושים אלו יעזרו לנו בחיי היום יום? במידה וכן –איך
משמעות בקיעת ים סוף היא בקיעת כל כוח של סוף! במיוחד כוח של סוף שהיה קיים במודעות שלנו כאשר יצאנו ממצרים. למרות הניסים שחווינו במצרים עדין היה קשה לנו להאמין שנצא ממצרים. לולי הכוח המיוחד שהתגלה בקריעת ים סוף באמצעות 72 השמות, לא היינו יוצאים ממצרים ולא היינו מגיעים למצב של "ואהבת לרעך כמוך" במעמד הר סיני
למעשה, בקיעת ים סוף הייתה תנאי מוקדם הכרחי וניסיון רוחני על-מנת לבצע את ההכנה הנדרשת לפני מעמד הר סיני. כפי שרואים בסיפור התורה, זמן קצר לאחר שחצינו את ים סוף, שוב התעורר ספק בליבנו, כמו שנאמר בתורה "היש אלוקים בקרבנו אם אין" שוב נפלנו רוחנית ואז הגיע עמלק להילחם עם ישראל
נוצר הצורך במלחמת עמלק, שהיא המלחמה בספק, ולא במקרה שהמילה עמלק בגימטריה ספק. כלומר, לולא נפילה רוחנית זו, היה מספיק בגילוי האור בסוד ע"ב השמות על מנת להגיע מוכנים למעמד הר סיני. מכאן גם אפשר להבין שבסוד השמות יש את הכוח לגבור על עמלק הפנימי
את השמות לא לבטא בשפתיים, כי אם לראותם בדמיון
מדיטציה להגנה
אחד השמות הנמצא בטבלה של 72 שמות, באמצעותם בקע משה את ים סוף, בנוי מהאותיות יי"ל, בכוח שם זה ניתן להתחבר לכוח של הגנה אישי ולשלוח אותו גם לאנשים נוספים
אנו מדמיינים את האותיות באור לבן ומדמיינים אור העליון הזורם דרך האותיות, באמצעות האור אנו עוטפים את עצמנו או את האדם עבורו מבקשים הגנה וזאת באור לבן לאחר מכן חוזרים על אותו התהליך עם אור בצבע כחול, העוטף את האדם מעל לצבע הלבן. בסופו של דבר, שתי שכבות אור עוטפות את האדם. הגנה זו עוצמתית ביותר ומגדילה את ההגנה הרוחנית והפיזית של האדם